Senarist/senaryo demek gelmiyor içimden. (Sadece diziler için.) Ne de olsa hepimiz onlardan bahsederken (ya da söz konusu "Lost" olduğunda küfrederken) 'x dizisinin yazarları' diyoruz. "30 Rock"ın konusu da olan dizi yazarları, meslekleri sürekli bir üretkenlik gerektirdiğinden zor bir iş başarıyorlar. ("30 Rock"ta gördüğümüz kadar eğleniyorlar mıdır, orasını bilemiyorum) Sonuçta, yine yönetmenlerde olduğu gibi, her bölümün asıl yazarı başka biri oluyor ve o kişi dizinin genel akışına kendi fikirlerini ve tarzını monte etmek durumunda kalıyor. Dizinin tüm gelmişi ve geçmişiyle ilgili detayları gözardı etmeden yapması gerekiyor bu işi bir de, hem asıl hikayeyi devam ettirip, hem de bölümün kendi hikayesini başlatıp sona erdirerek.
Bu yıl ilginç bir şekilde kazanan diziler %80 ihtimalle belli. Çünkü komedi dizilerinde "30 Rock", drama dizilerinde ise "Mad Men" 5 adaylığın 4'er tanesini bloke etmiş durumda.
En İyi Yazar - Komedi:
30 Rock - 'Apollo, Apollo' - Robert Carlock (0/3)
30 Rock - 'Kidney Now' - Jack Burditt (0/1) & Robert Carlock (0/3)
30 Rock - 'Mamma Mia' - Ron Weiner (0/0)
30 Rock - 'Reunion' - Matt Hubbard (0/0)
Flight of the Conchords - 'Prime Minister' - James Bobin (0/3) & Jemaire Clement (0/1) & Bret McKenzie (0/1)
"30 Rock", büyük ihtimalle ödülün sahibi. Peki hangi bölümle, hangi yazarı? Sezonun son iki bölümü "Mamma Mia" ve "Kidney Now", sırasıyla Jack Donaghy'nin babasını bulma (hatta bölümün adından da anlaşılacağı üzere 3 aday arasından doğru babayı bulması) ve bulduğu babaya böbrek bulmak için televizyon kanalını ve ünlü şarkıcıları kullanmasını konu alıyordu. "Reunion", ise Liz Lemon'ın lise arkadaşlarıyla buluşması üzerineydi. Benim ödülü alacağını düşündüğüm bölüm ise, aynı zamanda En İyi Kurgu Ödülü'nü alan, En İyi Görüntü Yönetmenliği ve En İyi Yönetmen dallarında ise aday olan "Apollo, Apollo". Gerek flashbackleriyle, gerekse karakterlerin gözünden gözüken dünyalar ile yaratıcılık harikası bir bölümdü. Yerinde espriler ve karakterlerin tüm özelliklerini kullanan bir zekaya sahipti. Bir diğer ihtimal ise bu 4 bölüm arasında En İyi Yönetmen dalında da aday olan diğeri, "Reunion". "30 Rock" ödülü alırsa, geçen yıl Tina Fey'in aldığı En İyi Yazar ödülünden sonra bu daldaki ikinci ödülü olacak. "Flight of the Conchords"un da bu daldaki ikinci adaylığı olduğunu belirtmek gerek, yazıktır.
En İyi Yazar - Drama:
Lost - 'The Incident' - Carlton Cuse (0/2) & Damon Lindelof (0/3)
Mad Men - 'A Night to Remember' - Robin Veith (0/1) & Matthew Weiner (1/4)
Mad Men - 'The Jet Set' - Matthew Weiner (1/4)
Mad Men - 'Meditations in An Emergency' - Kater Gordon (0/1) & Matthew Weiner (1/4)
Mad Men - 'Six Month Leave' - André Jacquemetton (0/0) & Maria Jacquemetton (0/0) & Matthew Weiner (1/4)
Drama kategorisinde ise "Mad Men"in ödülü %80 garanti olduğu gibi Matthew Weiner'ınki de öyle. Çünkü kendisi, dizinin dört bölümünün tümünün yazarı/yazarları arasında. Geçtiğimiz yıl iki ayrı bölümü ile bu dalda aday olan dizi, pilot bölümü "Smoke Gets in Your Eyes" ile kendisine bir Emmy kazandırmış. Henüz dizinin ilk sezonunu seyretmekte olduğumdan, bölümler ile ilgili detaylı yorum yapamıyorum. Fakat "The Jet Set", hem En İyi Yönetmen dalında da aday oluşuyla avantajlı, hem de dizinin bunlar dışında üç ödüle daha aday gösterilmesini sağlamış. (En İyi Sanat Yönetimi, En İyi Görüntü Yönetmenliği, En İyi Makyaj) Diğer bildiğim şey ise bundan önce 4 kez bu dalda aday olmuş ve ödülü kazanamamış olan "Lost"un, beyin sulandırıcı 5. sezonuyla da, hatta çok başarılı sezon finali "The Incident"la bile ödül falan alamayacağı. Kısacası komedi kategorisinde olduğu gibi dramada da ödül geçtiğimiz yıl kazanan diziye gidecek gibi duruyor.
En İyi Senaryo - Minidizi/TV Filmi:
Generation Kill - David Simon (1/3) & Ed Burns (0/1)
Grey Gardens - Michael Sucsy (0/0) & Patricia Rozema (0/0)
Into the Storm - Hugh Whitemore (1/4)
Little Dorrit - Andrew Davies (1/3)
Taking Chance - Michael R. Strobl (0/0) & Ross Katz (0/0)
Sanatsal ve teknik ödüller kazananları arasında öne çıkan tüm isimleri görüyoruz listede. "Little Dorrit", bence, hem bir Charles Dickens uyarlaması olması nedeniyle, hem de uyarlamayı yapan kişinin 4 BAFTA TV Ödülü sahibi, "Bridget Jones" serisi gibi birçok İngiliz sinema yapımının senaristi olan Andrew Davies olması sebebiyle ödülü kapacak yapım gibi duruyor. Ayrıca aday listesinde "Taking Chance" senaristlerinden Strobl'un adının "Lt.Col.Michael R. Strobl, USMC / Ret." şeklinde yazılmasına güldüm. Emekli albaymış kendisi tamam da, bu kadar karizmaya gerek yok, Emmy bu.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder