En İyi Görsel Efektler:
Alice in Wonderland (Ken Ralston (5/7), David Schaub (0/0), Carey Villegas (0/0), Sean Phillips (0/0))
Harry Potter and the Deathly Hallows Part 1 (Tim Burke (1/2), John Richardson (1/4), Christian Manz (0/0), Nicholas Aithadi (0/0))
Hereafter (Michael Owens (0/0), Bryan Grill (0/0), Stephan Trojansky (0/0), Joe Farrell (0/0))
Inception (Paul Franklin (0/1), Chris Corbould (0/1), Andrew Lockley (0/0), Peter Bebb (0/0))
Iron Man 2 (Janek Sirrs (1/1), Ben Snow (0/3), Ged Wright (0/0), Daniel Sudick (0/3))
Akademi'nin, 7 filmden oluşan kısalistesinde "Scott Pilgrim vs. the World" ve "TRON: Legacy"nin de bulunduğu En İyi Görsel Efektler kategorisinde aday olan 20 ismin büyük çoğunluğu Oscar yarışına ilk kez giren isimler. "Alice in Wonderland" ile aday olan 5 Oscarlı Ken Ralston, en son 1994 yılında aday olmuş ve kazanmış olsa da görsel efektler söz konusu olduğunda ne kadar önemli bir isim olduğunu "Who Framed Roger Rabbit"in efektleri gibi bir devrimin ardındaki isimlerden oluşu ile açıklayabiliriz. Fakat "Alice in Wonderland"in başarısız bulunan 3D efektlerinin de bir Clint Eastwood filmi ile VFX adayı olma talihsizliğine sahip "Hereafter" ekibi gibi pek şansı olduğunu sanmıyorum.
Ödülün muhtemel sahibi "Inception"ın en önemli özelliği, şu CGI çağında maksimum gerçek set destekli efekt kullanmış olması. Christopher Nolan ve ekibinin yarattığı muhteşem setlerin övgüsünü En İyi Sanat Yönetimi kategorisinde bolca okuyacaksınız zaten. Fakat bu setler kullanılarak gerçekleştirilen görsel efektlerin başarısı da yıl boyunca fazlasıyla tescillenmiş durumda. VES (Visual Effects Society) Ödüllerinde aday olduğu 4 dalı da ödüle çeviren "Inception", BAFTA ve BFCA ödüllerinin de bu daldaki sahibi oldu.
En İyi Ses Miksi:Inception (Lora Hirschberg (0/1), Gary A. Rizzo (0/2), Ed Novick (0/2))
King's Speech (Paul Hamblin (0/0), Martin Jensen (0/0), John Midgley (0/1))
Salt (Jeffrey J. Haboush (0/1), Greg P. Russell (0/13), Scott Millan (4/7), William Sarokin (0/0))
Social Network (Ren Klyce (0/2), David Parker (2/5), Michael Semanick (2/7), Mark Weingarten (0/1))
True Grit (Skip Lievsay (0/2), Craig Berkey (0/1), Greg Orloff (1/2), Peter F. Kurland (0/2))
En İyi Ses Kurgusu:
Inception (Richard King (2/3))
Toy Story 3 (Tom Myers (0/2), Michael Silvers (1/5))
TRON: Legacy (Gwendolyn Yates Whittle (0/1), Addison Teague (0/0))
True Grit (Skip Lievsay (0/2), Craig Berkey (0/1))
Unstoppable (Mark P. Stoeckinger (0/2))
Tahmini en zor, karışması en muhtemel iki kategorideki duruma bakıldığında, her ikisine de aday gösterilen iki filmin "Inception" ve "True Grit" olduğunu görüyoruz. Her iki dalda birden aday olmanın ödüllerden herhangi birini kazanmak için bir önkoşul niteliğinde olduğunu söylemek mümkün. Ses efektlerinin önem kazandığı En İyi Ses Kurgusu kategorisindeki tahminim kesinlikle "Inception" olsa da, diyalog-müzik-efekt dengesinin sağlanmasındaki başarının ödüllendirildiği En İyi Ses Miksi kategorisinde "Inception"ın Hans Zimmer imzalı metalik siren seslerinin yarattığı gerilim ve Edith Piaf yeterli olmayabilir. Gecenin "King's Speech" ya da "Social Network" hayranlığına göre -filme adını veren bir halka seslenişin ses düzenlemelerinin filme yedirildiği ilki ya da müzik kullanımının çok iyi olduğunu düşündüğüm ikincisi- yönünde karar vermesi de muhtemel. CAS (Cinema Audio Society) Ödülleri'nin 19 Şubat'ta, MPSE (Motion Picture Sound Editors) Ödülleri'nin ise 20 Şubat'ta dağıtılacak olması tahminleri zorlaştırıyor. Fakat tek ses ödülü verilen BAFTA ve BFCA'yı kazanan; CAS Ödülü ve 3 MPSE Ödülü'ne aday olan "Inception"ın şansı gerçekten yüksek.
Sırada: En İyi Makyaj
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder