28 Ekim 2008

Kırmızı Ödülleri 2007

Bu yıl üçüncüsü 2007 basın reklamları için dağıtılan, "Kırmızı Basında En İyiler Reklam Ödülleri"nin kazananları Nisan ayından beri Türkiye'nin birçok üniversitesinde sergilendiği gibi; birkaç gündür Sabancı Üniversitesi Sanat ve Sosyal Bilimler Fakültesi Galerisi FASSARTGALLERY'de sergileniyor. Sergiyi 7/24, 5 Kasım'a kadar ziyaret etmeniz mümkün.

Hürriyet Gazetesi'nin öncülüğünde 2005'ten beri ödüllendirilen; dergi ve gazetelerde yayınlanan en yaratıcı ve en başarılı, görselliğiyle şaşırtan ve beğeni toplayan basın reklamlarını görmek güzel bir şey gerçekten. Pazarlama dersi aldıysanız ve/veya pazarlama ile uzaktan-yakından ilgili bir işiniz varsa, çok değişik detayların ilginizi çekebileceği bir sergi bu. Gerçekten çok yaratıcı reklamlar var aralarında.

2005'te Buzbağ Şarap ile Mey İçki'nin, 2006'da Detan reklamı ile Eczacıbaşı'nın reklam ajanslarına giden "Kıpkırmızı" ödülünü bu yıl "Bütün yükler ona teslim." sloganı ile Roma İmparatorluk ordusu havasındaki Mercedes-Benz reklamı kazanmış.

Konuyla çok uzaktan ilgili olsam ve bu konuda yorum yapmak için fazla bir otorite olarak görmesem de kendimi; en azından bir tüketici olarak, benim favorilerim ise çok farklıydı. Bir numaram, kesinlikle Arçelik'in az su harcayan bulaşık makineleri için kullandığı ve "Basında En İyi Reklam Fotoğrafı" ödülünü kazanan reklamıydı. Gazetede ilk gördüğümde hayran kalmıştım kendisine. Susuzluğun gündemde olduğu bir dönemde yayınlanmaya başlayarak hem güncel hem de ciddi bir konuya parmak basan ve markanın bu konudaki duyarlılığını gösteren ve aynı zamanda çarpıcı ve gelecek hakkında korkutucu bir reklamdı.

Tofaş'ın "Basında En İyi Otomobil Reklamı" ödülünü kazanan Fiat Ducato reklamı da gayet yaratıcı bir reklam olarak ikinci geliyor benim için. Abartının yaratıcılıkla birleşmesinin süper bir örneği kendisi.

Üçüncü sıramda "Basında En İyi Profesyonel Hizmet Reklamı" ödülüne layık görülen ve Schneider Elektrik'in merkez binasının taşındığını ilan eden bilgilendirici reklam geliyor. Kısa ve öz bir sloganla "Taşındık." diyen ve bunu sektör ile ilgili başarılı görsellerle destekleyen ve nedense beni çok güldüren bir reklam.



Bu üç reklamın ardından Unilever'in klozeti bakteriler için bir mezar olarak göstererek "Basında En İyiler Diğer Kategorisi" ödülünü alan Domestos reklamı ve "- Canım bu gece gecikicem... / - Yaşasınnn..." metni ile "Basında En İyi Kısa Reklam Metni" ödülünü alan Okey geciktirici etkili prezervatif reklamı geliyor.

Gerek basında gerekse televizyon ve sinemada karşıma çıkan ve Türk ajanslarına/markalarına ait olan reklamlar arasında çok sık yaratıcı şeyler rastlamak sevindirici bir şey. Bu ülkede kaliteli işlere imza atılan alanlarla karşılaşmak güzel oluyor arada.

Hiç yorum yok: