20 Ekim 2008

Bana Göre: "Ebru Gündeş"

Herkesin belki biraz utandığından, belki de diğer dinlediklerinden çok farklı olduğu için kendine yakıştıramadığından gizli gizli dinlediği, albümlerini ezbere bilse de bunu yüksek sesle dile getirmediği biri vardır. (Hadi, herkes kendininkini yazsın!) Benimki, "Demir Attım Yalnızlığa" şarkısını televizyonda ilk duyduğum 1993 yılından beri; Ebru Gündeş.

Mükemmel sesi, özellikle Sezen Aksu şarkılarını söylediği zaman insanı kendinden geçiren, içini acıtan yorumu ve (PopStarAlaturka'yı hiç seyretmedim, son zamanlarda bu kısmı pek bilmiyorum ama, ben en son takip ettiğim zamana kadar diyelim) mütevazı ve içten kişiliği ile hep etkiledi beni. 2000 yılında kameraların karşısında bir anda düşüp yığıldığı sahnede ne kadar çok üzüldüğümü de daha dn gibi hatırlıyorum.

Ebru Gündeş, ilk albümü Tanrı Misafiri'ni çıkardığı 2003'ten beri 15 yıl geçmiş. "Demir Attım Yalnızlığa" ile yaptığı çıkışından sonra "Tatlı Bela" (1994) albümü ve Serdar Ortaç etkisinin başladığı "Ben Daha Büyümedim" (1995); daha sonra "Kurtlar Sofrası" (1997), "Sen Allah'ın Bir Lütfusun" (1998) ve "Dön Ne Olur" (2000) geldi. Malum olaydan sonra biraz değişti Ebru Gündeş ve daha bana göre, daha beni etkileyen şarkılarla çıkmaya başladı karşıma. En iyi üç albümü olduğunu düşündüğüm "Ahdım Olsun" (2001), "Şahane" (2003) ve "Kaçak" (2006)ı 5 sene içinde çıkardı. (Arada bir de "Bize de Bu Yakışır" (2004) var.) Geçtiğimiz yıl, pek ilgilenmediğim; arabesk düzenlemelerle bir best of niteliğindeki "Arabesk"ten sonra; bu ay "Evet" adlı son albümünü çıkardı.

"Evet"teki favori şarkılarım her zamanki gibi ağlatma harikası Sezen Aksu şarkısı "Tükeneceğiz" ve "Sadece Sevdim", "Kızıl,Mavi" ve "Hep sorup duruyorum bazen kendi kendime / Ayrılmasaydık, evlenir miydik?" sözleriyle biraz iç burkan "Evlenir Miydik?". Hareketli şarkılardan ise Serdar Ortaç imzalı "Harika" ve albüme adını veren "Evet" oldukça güzel. Bunlar dışında albümde "Dünya Dönüyor" adlı Orhan Gencebay şarkısı ve 3 şarkı daha bulunuyor. JLo mu desem, Rihanna mı desem, Demet Akalın mı desem; ne desem bilemedim, kendini olmadığı biri sandığı "Evcilik Oynayamam" adlı şarkıdan ise bilhassa hazzetmedim. (Olur o kadar.)

- Bana göre: Ebru Gündeş -

1. Seni Seviyorum / Ahdım Olsun
2. Herkes Yaralı / Şahane
3. Dertler Benim Olsun / Kaçak
4. Kaçak / Kaçak
5. Demir Attım Yalnızlığa / Tanrı Misafiri
6. Fırtınalar / Ben Daha Büyümedim
7. Sevmekten Gidince / Şahane
8. Ben Olmayınca / Şahane
9. Biliyorsun / Şahane
10. Sensizim / Ahdım Olsun

Hiç yorum yok: