18 Aralık 2008

2008'de Ne Dinledim: Yılın En İyi Albümleri

Bir yılın daha sonuna gelirkene, bir kişisel ve subjektif ötesi listeyle daha karşınızdayım. 2008'de en çok dinlediğim ve en çok sevdiğim ve en çok beğendiğim ve en çok ezberlediğim 5 yerli ve 5 yabancı albüm karşınızda:

YABANCI LİSTE

1. Viva la Vida or Death and All His Friends - Coldplay
Favori Şarkılar: 42, Lost, Violet Hill, Viva la Vida

2. Pretty Odd - Panic at the Disco
Favori Şarkılar: Do You Know What I'm Seeing, Nine in the Afternoon, The Piano Knows Something That I Don't Know, She Had the World, That Green Gentlemen

3. Juno OST - Various
Favori Şarkılar: Anyone Else But You, Deerest, I'm Sticking with You, Tree Hugger

4. One of the Boys - Katy Perry
Favori Şarkılar: Fingerprints, Hot n Cold, One of the Boys, Ur So Gay, Waking up in Vegas

5. Once OST - Glen Hansard & Marketa Irglova
Favori Şarkılar: Broken Hearted Hoover Sucker Guy, Falling Slowly, If You Want Me, When Your Mind's Made Up




YERLİ LİSTE

1. Hayat - Sakin
Favori Şarkılar: Denek Hayatım, Edepsiz Komedya, İkarus Başarsa, Laleler Beyaz

2. Zaman Beklemez - Pinhani
Favori Şarkılar: Bir Anda, Ne Güzel Güldün, Sevmekten Usanmam, Zaman Beklemez

3. Düşünce - Özgür Çevik
Favori Şarkılar: Bir Daha Aşık Olamam, Düşüşüm, Farketmeden, Yalnızlık Korkusu

4. S'onsuz - Badem
Favori Şarkılar: Bir An İçin, Geceyedir Küsmelerim, Sensiz Kalacak Bu Şehir, Varsın Yoksun

5. Söz-Müzik Teoman - Çeşitli
Favori Şarkılar: Duş, İstasyon İnsanları, Kim, Senden Önce Senden Sonra, Sürpriz

4 yorum:

mayksisman dedi ki...

süper seçimler ve özgür-sakin-pinhani'nin ilk 5'te olacağını kesin biliyordum da, yasemin mori de eklenseymiş o listeye keşke.

bir de erdem yener de bence iyilerden.

Adsız dedi ki...

Viva La Vida ... kesinlikle yılın en iyi albümüydü. Grammy'lerde nasıl Robert Plant ve Alison Krauss'a gitti ödül inanamadım. Bıkmadan, sıkılmadan dinliyorum albümü. Ama pop konusunda Katy Perry çok basit kaçıyor, en iyi pop albümlerini (her ne kadar R&B tadında olsa da) Madonna Hard Candy'yle ve Britney Circus'la yaptı. ABBA'nın Gold'unu, The Killers'ın Day&Age'ini, Metallica'nın Death Magnetic'ini de unutmamak gerek tabi. Soundtrack olarak Juno iyi seçim ama Mamma Mia! da harikaydı, yeni ve modern bir soluk getirmişti ABBA hitlerine. İyi seçimler kabakbalı ;)

Adsız dedi ki...

Ayrıca Cemerities of London albümün en iyi şarkılarından (Coldplay), onu da sen kabakbalı

Emre dedi ki...

Mamma Mia! ve Once arasında çok kaldım zaten ben de. Top 10 listesi hazırlarken hep geriliyorum biraz :)

Ayrıca "Viva La Vida"dan; "42", "Lost" ve "Yes" favorilerim.

(Şu an farkettim, albümde başka tek kelimelik şarkı yok :P)