11 Temmuz 2010

Bana Göre: Chopin

1810 Polonya doğumlu, Fransızlar ve Lehlerin halen paylaşamadığı Frédéric Chopin; Romantik Dönem bestecilerinin belki de en romantiği olarak, lise yıllarımdan itibaren etkiledi beni. Valslerden noktürnlere, balladlardan polonezlere onlarca türde; hemen hemen hepsi piyano için eserler verdi Chopin. Ergenliğimin en klişe-melankolik dönemlerine soundtrack olan Chopin eserleri, ilk kez 10 numaralı Si Minör valsi çalmaya başlamamla girdi hayatıma. Piyano resitallerinde piyanistlerden, ders çalışırken müzik setinden dinledim onlarca farklı Chopin eserini. Piyano çalışırken, (Liszt kadar olmasa da) piyanonun her tuşuna değmeyi gerektirdiğinden ter dökmeme neden oldu Chopin. Bazen Pink Martini albümlerinin en güzel şarkılarına, bazen bir otelin restoranında yenilen yemeğe fon müziği oldu.

Bir zamanlar en sevdiğim besteci olarak adlandırmış olsam da artık bu ünvanı taşımıyor Chopin. Fakat doğumunun 200. yılında onu unutmayacak kadar seviyorum kendisini. EMI müziğin 6 CDlik "Best Chopin 100" koleksiyonu ile İdil Biret ve Mehveş Emeç kayıtlarını dinleyerek hem Chopin'in en iyilerini hatırlama, hem de bir listeleme hastası olarak kendi en iyilerimi listeleme fırsatı buldum bu hafta. İşte bana göre, en iyileri ile Frédéric Chopin:

1. Polonaise No.6 in A flat "Heroic" Op.53
2. Ballade No.3 in A flat Op.47
3. Fantasie-Impromptu in C sharp minor Op.66
4. Waltz No.14 in E minor Op.posth
5. Nocturne No.20 in C sharp minor Op.posth
6. Étude No.12 in C minor Op.25
7. Waltz No.7 in C sharp minor Op.64 No.2
8. Étude No.12 in C minor "Revolutionary" Op.10
9. Prélude No.24 in D minor Op.28
10. Andante Spianato & Grande Polonaise Brillante in E flat Op.22

Kişisel Mansiyon: Waltz No.10 in B minor

Hiç yorum yok: