21 Mayıs 2008

Beklemek üzerine...


Ne kadar beklersiniz? Ne kadar sabredebilirsiniz? Bir limiti var mıdır? His sonsuza giderken, saatler kaçı gösterir mesela?


Geçtiğimiz birkaç hafta içinde ardarda geldi merakla beklediğim "...'in Yeni Albümü" tamlamaları. Bir tanesi tahmin edilebilir şekilde inanılmaz ve mükemmeldi. Bir tanesi tatmin edici, diğeri ise hayal kırıklığıydı benim için. Sırasıyla Pinhani'nin "Zaman Beklemez", Yüksek Sadakat'in "Katil & Maktül" ve Çilekeş'in "Katil Dans" albümlerinden bahsediyorum.


Pinhani'nin albümüne ismini veren 1 numaralı şarkısı "Zaman Beklemez" ve Yüksek Sadakat'in albümünün çıkış parçası olarak sağda solda duyduğumuz ve benim albümdeki favorilerimden "Ben Seni Arayamam" şarkılarının sözleri üzerine bugün diyeceklerim.


Birini beklemek, "aramasını" beklemek, bir haber beklemek, bir cevap beklemek, bir özür ya da teşekkür beklemek... Tren, otobüs ya da para üstü beklemekten farklı şeylerdir bunlar. Çünkü his vardır içlerinde bekleyenin de, bekletenin de.


Ve zaman son hızıyla akıp gider siz bekleyedururken.


"Sabrı öğütler zaman / Oysa odur durmayan / Ben beklerim de / Zaman beklemez ki beni"


Size kalsa beklediğiniz sürenin bir önemi yoktur. Beklersiniz. O günün geleceğini bilmek umududur beklemenize bahane olan. Bekleten umuttur. Ve zaman geçedurur. Geç'te duracağınıysa farkedemezsiniz beklerken.


Ne zaman ki vazgeçersiniz sabretmekten, ne zaman ki dayanamazsınız daha fazla beklemeye; işte o zaman kesip atarsınız; bileklerinizi sıkan, içinizi kan ağlatan o bekleme sebebini. Umutlarınızı silersiniz, boyarsınız üstünü. İsyan edersiniz. Öfkelenirsiniz. "Buranıza" gelir artık.


"Kolay mı sanıyorsun / Kolaysa yan o zaman / Yağmurum ol in üstüme / Ben böyle yaşayamam / Halimi görüyorsun / Bir şeyler yap o zaman / Sebebim var biliyorsun / Ben seni arayamam"


Ne kadar beklersiniz? Ne kadar sabredebilirsiniz? Bir limiti var mıdır? His sonsuza giderken, saatler kaçı gösterir mesela? Ne zaman pes edersiniz? Ne zaman vazgeçersiniz? Umutlarınızı yitirseniz bile, bir anda vazgeçebilir misiniz?

5 yorum:

mayksisman dedi ki...

benim en sevdiğim şarkı zaman beklemez oldu pinhani'nin hani güzel hepsi belki ilk albüm "tamam olmuş bu" kalitesinde değil ve çok da farklı bir "sıyrılma yanı" yok 2.albümün ama gene de güzel bi albüm fakat hakkaten zaman beklemez müziğinin hoşluğunun yanında sözleri de güzelmiş, ben senin nakaratı yazmadığın zamandan önce hep müziğine odaklanmışım meğer şarkının. sözleri gerçekten de hoşmuş. çilekeş çok çok kötü, yüksek sadakat de orta şeker bence. ama hiçbiri "sakin" olamaz. bana göre şu ana kadar çıkan en süper türkçe rock albümüdür "hayat" ve şarkılarıdır "yağmur güncesi", "dönsün" , "laleler beyaz" , "denek hayatım" ve "edepsiz komedya" ;)

mayksisman dedi ki...

2008^den bahsediyorum tabi :)

Unknown dedi ki...

"Sevmekten Usanmam" şarkısına aşık olan sadece ben miyim :S

alp dedi ki...

zaman beklemez albümü pinhani nin muzik anlaminda doyurucu olmaya yaklaştığı albüm bence...

ilk albümden de unutuldular ve yıldızlar vardı örneğin müzik olarak tatmin edici.

yeni albumde ise;

sirasi değil ve yansın en başarılı şarkılardan

Unknown dedi ki...

vallahi beklemekten vazgeçmezsin, sen değişirsin dolayısıyla "bekleyen" faktörü ortadan kalkar. diye yorumumu eklemek istedim :)