11 Haziran 2009

B.1.Bora.Uzer

Eğlenceli ve ince bir ses alın, gereğinden fazla enerji katın, üstüne R&B ve beatbox ekleyin ve tüm bunların şirin sözler ve başarılı bir müzikle birleştiğini düşünün. Adetimdendir, benzetmeden yapamam; bunun için de Justin Timberlake, Jamiroquai ve Kenan Doğulu anahtar sözcüklerini seçiyorum.

Yukarıda bahsettiğim mucizevi formül, birkaç hafta öncesine kadar varlığından haberim olmayan -ve bunun için ziyadesiyle pişman olduğum- Bora Uzer'i tarif etmekte. Kangroove'un eski solisti Bora Uzer, ilk solo albümü olan B.1'i 2009 başında çıkarmış. Albümün ilk klibi ise "Aramızda 1 Gerginlik mi Var?"a çekilmiş. Solo albüme gelene kadar sozluk'ten de anlaşılabileceği üzere kalabalık (ve çoğunluğu dişi olan) bir hayran kitlesine sahip olmayı başarmış ve gerek sesi, gerek sahnesi, gerekse tarzıyla sevdirmiş kendini. Rotterdam'da burslu müzik eğitimi aldıktan sonra; İstanbul, Atlanta ve Londra'da müzik çalışmaları yapmış kendisi. Fakat neden İngiliz müzik piyasasına Jay-lal gibi tiksinç bir isimle çıkmayı seçmiş, güzelim Bora'nın nesi varmış anlayamadım.

B.1'de 8 Türkçe, 4 İngilizce şarkı bulunuyor. Pazarlama derslerinde çıkarılan ve pazardaki boşluğu belirlemeye yarayan grafiklerden biri çizilse, Bora Uzer tam olarak eksikliği fazlasıyla hissedilen bir yerden vurmuş. Son zamanlarında Kenan Doğulu'nun biraz dokunmaya çalıştığı ama yetersiz olduğu yerlerden diyelim.

Albüme gelince; o kadar mutlulukla, kolay ve zevkle dinlenen şarkılarla dolu ki, yaklaşık 2 haftadır sadece B.1 çalıyor odamda. Yalnızca albümdeki favorilerim "Aramızda 1 Gerginlik mi Var?" ve "Dudaktan Dudağa" değil, tüm Türkçe şarkılar son yıllarda duyduğum en farklı ve en 'batılı' şarkılardan. Gerçekten de Bora Uzer, araya hiçbir oryantalist melodi, arabesk nağme, darbuka/ney sesi katmadan yapmış Türkçe müziğini. Onun yerine, aşırı derecede başarılı olduğu beatbox'la, dijital sesler ve aşmış vokallerle doldurmuş albümünü. "He Said, She Said", "Back in the Dayz", "Living It Up" ve "Optical Illusions" adlı 4 İngilizce şarkı ise kimin söylediğini bilmeseniz kesinlikle Türk olduğunu anlayamacağınız kadar evrensel şarkılar bence. "Optical Illusions"ı pek sevmesem de, bu 4 şarkıdan favorim olarak diğer 3ünden hangisini gösterebileceğime emin değilim. "Back in the Dayz" sanırım...

Albümde bir de Kenan Doğulu ile düet bulunuyor - muş! Sesleri o kadar benziyor ki, bunu 2 hafta sonra, bu yazıyı yazarken öğrendim/farkettim. "Bundan Sonra Böyle", iki vokale ve iki tarza da yakışan bir şarkı olmuş. Albümün bir başka güzel yanı, şarkıların bu kadar vokal ve düzenlemeleriyle güzel olan ve bu şekilde ayakta duran şarkılar olmasının, boş sözler içermesini gerektirmemiş olması. Çok tatlı sözleri var birçok şarkının. Ayrıca "Kürkçü Dükkanı"ndaki "Beni aptal mı sandın?" cümlesi çok hoşuma gidiyor.

Favorilerim "Aramızda 1 Gerginlik mi Var?" ve "Dudaktan Dudağa"yı bir kez daha anıyor ve şu şarkı sözleriyle noktalıyorum yazımı:

Sen bana kalmadın oh
Dudaktan dudağa kondu dudakların
Benim olmadın ya
Günaha da yatağa da doymadı gönlün


Önemli Not: Bir Yalın fanı olarak; Bora Uzer'in "Keşke"sini, Yalın'ınkine tercih edebilirim, o derece.

3 yorum:

almul dedi ki...

o yes
şarkı sözü olarak ne seçiceğini merak ediyodum ve tabiki dudaktan dudağa

mayksisman dedi ki...

Ben de bir Yalın fanı olarak sevgili Emre, Yalın-Kenan ve Bora diyorum. Öyle onun "Keşke"si bunun "Keşke"sinden iyi diye kıyaslama yapma! :) İkisi de epey iyi.

Ayrıca "Dudaktan Dudağa" benim de favorim, senin de onu favori seçmene sevindim. ;)

tuncywashere dedi ki...

Temmuz ayından itibaren Çeşme Alaçatı Babylon da sahne alacak Bora. Yalan Dolan şarkısını çok seviyorum ama dudaktan dudağa şarkısına tekrar göz atayım :)